"Eén product, vele klanten. Om de basiskaart van de Basisregistratie Topografie verder te kunnen ontwikkelen, zijn verschillende interne partijen nodig. Deze partijen spelen allemaal een rol in de doorontwikkeling van deze kaart. Dit proces moest sneller en met minder verspilling: mijn traineeopdracht was geboren!

Met behulp van de LEAN-methode heb ik met alle spelers het huidige proces in beeld gebracht. We zijn anders gaan werken om de ideale situatie te bereiken. Zo hebben we het stakeholdersoverleg georganiseerd, waardoor er meer afstemmingsmomenten zijn tussen de gebruiker en de maker. Ook hebben we een kijkje genomen op elkaars werkvloer. Het resultaat mag er zijn. Een sneller en efficiënter proces, waardoor de klant eerder over een geactualiseerde kaart beschikt. 

De medewerkers zijn ook veranderd. Zo houden ze stand-ups, geven elkaar opbouwende feedback en zijn bewust bezig met verbeteren. Het mooiste cadeau vind ik de uitspraak van medewerkers: 'We werken nu écht samen en dat voelt heel goed!' Het verbeteren van een proces is gaaf en leerzaam. De mensen in dat proces motiveren en uitdagen, zien groeien en ontwikkelen, vind ik echt genieten!"

>> Lees ook de ervaring van trainee Wouter